تخلیه چاه مکانیزه

شما  « تخلیه چاه مکانیزه » بارها و بارها از شرکت های تخلیه چاه شنیده اید . عنوانی که شرکتهای تخلیه چاه از آن برای جذب مشتری استفاده می کنند.

به عنوان مثال : « تخلیه چاه مکانیزه با پمپ ساکشن و تانکر مکنده ». شما هم بسیار این عناوین را از شرکت تخلیه چاه و فاضلاب و لوله بازکنی شنیده اید .

امروزه تخلیه چاه مکانیزه در بین شرکتهای تخلیه چاه روایج یافته و تقریبا هیچ شرکتی پیدا نمی شود که چاه های فاضلاب را به صورت مکانیزه تخلیه نکند .

همه چیز در مورد تخلیه چاه مکانیزه

یکی از خدمات فنی و بهداشتی لازم در زندگی امروزی، تخلیه چاه به صورت مکانیزه می باشد که در مقایسه با گذشته، همانطور که از نامش پیداست با استفاده از ابزار ها، ماشین ها و دستگاه های خاصی نیز تانکر مکنده و پمپ ساکشن انجام می شود. مکانیزه شدن یا ماشینی شدن امور باعث افزایش میزان کیفیت کار نهایی، افزایش سرعت اجرا و کاهش تلفات و نیاز به نیروی انسانی شده است و در خصوص تخلیه چاه تا حد زیادی از نظر بهداشتی نیز مورد توجه قرار گرفته است. بدیهی است که در گذشته چنین کار هایی با سختی انجام می شده و مقوله ای به نام بهینه سازی زمان و هزینه ها صورت نمی گرفته است. شرکت آبان به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه ی ارائه ی خدمات تخلیه چاه فاضلاب به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه و با هدف تاثیر گذاری در افزایش سطح کیفی خدمات، آماده ی ارائه ی خدمات به متقاضیان ارجمند می باشد. در این مقاله به منظور افزایش سطح اطلاعات شما خواننده ی محترم، به این مطلب خواهیم پرداخت که منظور از مکانیزه بودن چیست؟ بدیهی است که با گذشت زمان، روش های نوینی مورد استفاده قرار گرفته که موجب سهولت در انجام امور مختلف شده است. این روش ها گاها به عنوان یک سیستم جدید برای انجام یک کار و یا استفاده از یک ابزار جدید برای انجام امور پیشنهاد شده و در زمینه ی تخلیه چاه فاضلاب نیز به کار گیری ابزارها و وسایل پیشرفته باعث شده تا بتوان این کار را با کیفیت بیشتر و در مدت زمان کمتری انجام داد.

همه چیز در مورد تخلیه چاه مکانیزه

روش تخلیه چاه فاضلاب با دستگاه های مکانیزه

برای تخلیه چاه فاضلاب از پمپ لجن کش و لجن خوردکن مختص چاه فاضلاب استفاده میشود. بدین صورت که بعد از باز کردن درب چاه پمپ به وسیله طناب به ته چاه هدایت می شود. و شلنگ برزنتی پمپ به تانکر تخلیه وصل می شود و کار تخلیه انجام می شود .

انواع پمپ های تخلیه :

پمپ برقی لجن کش

پمپ مکنده و ساکشن

پمپ مکانیزه ولایروبگر

پمپ لجن خورد کن

برای تخلیه چاه فاضلاب مکانیزه از چه ابزار ها و وسایلی استفاده می شود؟

احتمالا شما در خیابان های اطراف محل زندگی خود، با صحنه هایی از عملیات تخلیه چاه برای ساختمان های مسکونی یا تجاری مواجه شده اید و متوجه بوده اید که برای استفاده از ابزار های لازم تقریبا فضای زیادی از کوچه یا خیابان اشغال شده است، اما مطمئنا نام دستگاه هایی که دیده اید را نمی دانستید و طبیعی است که افراد بسیار کمی در این مورد اطلاعاتی داشته باشند. یکی از مهم ترین ماشین آلات لازم برای تخلیه چاه مکانیزه، تانکر با ظرفیت زیاد ( ده هزار لیتری ) است که در نهایت وظیفه ی حمل و انتقال فاضلاب ها را بر عهده دارد. برای اینکه بتوان فاضلاب را از قعر چاه بیرون کشید نیاز به پمپ مکنده و پمپ ساکشن می باشد و در بسیاری از موارد از پمپ لجن کش برای پاکسازی نهایی فضای چاه استفاده می شود. علاوه بر این ها برخی دیگر از ابزار های ریز و درشت دیگر نیز وجود دارند که کارگران می توانند با استفاده از آن ها به لوله ها و چاه اصلی دست یابند. تخلیه چاه مکانیزه به این معناست که اکثریت مراحل این عملیات با کمک دستگاه های مخصوص در نهایت امنیت و حفظ بهداشت انجام شوند و نیروی انسانی دخالت ناچیزی داشته باشد. نیروی انسانی و کارگران تنها باید توانایی و دانش و مهارت استفاده از ابزار های لازم را داشته باشند؛ زیرا این کار بسیار تخصصی است.

نحوه ی انجام عملیات تخلیه چاه مکانیزه

در صورت پر شدن چاه های فاضلاب و توالت یک ساختمان، تیم اجرایی شرکت تخلیه چاه آبان در آن مکان حضور خواهند یافت و عملیات تخصصی آغاز خواهد شد. در ابتدا یک شلنگ قطور که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است به قعر چاه فرستاده می شود و سر دیگر این شلنگ به دستگاه پمپ مکنده وصل می گردد.سپس لازم است که از طریق شلنگ استاندارد دیگری فاضلاب به تانکر منتقل گردد. منظور از شلنگ استاندارد این است که از قطر مناسب و استحکام کافی برخوردار باشد تا در طی عملیات تخلیه چاه مکانیزه بتواند فشار بالایی را تحمل نماید.

سوال بسیاری از افراد این است که آیا پس از اجرای عملیات، چاه کاملا از فضولات، چربی ها، لجن و ..... خالی خواهد شد؟بله، اگر که تمامی مراحل به درستی و با ابزار های استاندارد و با حفظ نکات اصولی این کار صورت گیرند، فاضلاب به طور کامل و توسط دستگاه های پیشرفته ی مکنده تخلیه می گردد.

قیمت و هزینه ی تخلیه چاه مکانیزه

بسیاری از متقاضیان دریافت این خدمات، ممکن است به دلیل عدم اطلاع از هزینه ها پروسه ی انجام تخلیه چاه فاضلاب را به تعویق بیندازند که این کار از لحاظ امنیتی و بهداشتی بسیار ایراد دارد. بهترین اقدام این است که هر زمان به این سرویس نیاز داشتید با شرکت تخلیه چاه مکانیزه آبان تماس بگیرید تا در همان روز از قیمت ها و شرایط لازم برای برخورداری از خدمات مطلع شوید. با توجه به حساس بودن این پروژه ها، پیشنهاد می شود که کار امروز را به فردا نیندازید و مطمئن باشید که شرکت ما به منظور بهره مندی شما از خدمات مرتبط با تخلیه چاه فاضلاب به صورت مکانیزه یا نیمه مکانیزه و هم چنین فراهم نمودن رضایت شما، مناسب ترین قیمت و تعرفه ها را در نظر گرفته است.

خواندن 2004 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید