راهکارهای مراقبت از لوله های فاضلاب

لوله کشی فاضلاب در ساختمان های در حال ساخت از جمله مهم ترین کارهایی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که در صورتی که لوله کشی درست و اصولی انجام نشود و تمهیدات لازم برای آن صورت نگیرد مشکلات بیشماری را موجب میشود که در بعضی مواقع بسیار هزینه بر است .

یکی از این تمهیدات عایق کاری لوله های پلیمری است چرا که اگر این لوله ها در معرض تابش نور خورشید قرار گیرند آسیب دیدگی می بینند بنابراین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی حتما باید از عایق برای لوله های پلیمری استفاده کرد .

هنگامی که لوله کشی فاضلاب در فصل سرما انجام شود امکان یخ زدگی آب و در نتیجه ی آن ترکیدگی لوله وجود دارد پس برای جلوگیری از بروز این مشکلات افراد متخصص لوله کار می بایست پس از اجرای سیستم لوله کشی آب کل سیستم را خارج کنند و به جای آن از آب نمک استفاده کنند زیرا احتمال یخ زدگی در آب نمک منتفی است .

طرز تهیه محلول نمکی هم به این ترتیب است که به عنوان مثال برای ساخت محلول 23 % نمکی باید 230 گرم نمک را در آب حل کنید .

لوله های فاضلاب باید با شیب مناسب و یکنواخت نصب شود . اگر شیب آن بیش از حد زیاد باشد سرعت جریان فاضلاب افزایش یافته و در نتیجه آن آب فاضلاب تخلیه میشود و مواد جامد و فضولات آن درون لوله ها باقی می ماند و به مرور زمان در لوله ها گرفتگی ایجاد میشود و باعث انسداد آن میشود .

شیب کم نیز باعث کاهش جریان فاضلاب میشود در نتیجه باز هم موجب انسداد و گرفتگی لوله ها میشود .

لوله های فاضلاب را باید تا حد امکان صاف و منظم نصب کرد .

لوله های فاضلاب نباید از زیر ساختمان عبور کنند اما در مواقعی که اضطرار است که حتما لوله در زیر ساختمان کار گذاشته شود باید لوله ها را با بتن پوشاند تا به مرور زمان صدمه نبینند .

حتما باید در انتهای لوله های عمودی و افقی فاضلاب دریچه هایی جهت بازدید و نظارت تعبیه شود که این دریچه ها باید به راحتی قابل دسترس باشند .

پس از پایان یافتن عملیات لوله کشی فاضلاب ساختمان برای اینکه اطمینان حاصل شود که هیچ گونه نشتی در محل اتصالات وجود ندارد آزمایشی را انجام میدهند به این ترتیب که تمام دهانه های لوله فاضلاب را می بندند و محل های اتصال را با دقت مورد بررسی قرار می دهند . این کار در چندین مرحله انجام می شود تا در صورت وجود نشتی سریعا تشخیص داده شود و نسبت به رنع نقص و ترمیم آن اقدام شود .

همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات مربوط به لوله بازکنی در قم و تخلیه چاه در قم با شرکت خدمات فنی آبان تماس حاصل فرمایید

خواندن 2549 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید