افتادن صابون در چاه توالت

به دلیل اینکه معمولا دستشویی ها در کنار توالت ها قرار دارند، بسیار پیش می آید که صابون لیز خورده و وارد چاه می شود و چون صابون های دستشویی نسبتا سخت و بزرگ هستند اغلب موجب گرفتگی لوله ها می شوند.صابون ها برای حل شدن در آب نیاز به زمان بسیار طولانی دارند و چون آب درون لوله ها خالص نیست این زمان طولانی دو چندان نیز می شود به طوری که گاها لازم می شود روز ها و هفته ها صبر کرد تا صابون داخل لوله از بین برود که در این مدت ممکن است لوله ها دچار گرفتگی شوند و یا آب درون آن ها بالا بیاید.

روش رفع خانگی گرفتگی صابون در توالت

مقدار قابل توجهی آب را گرم نموده تا جوش بیاید سپس آب جوش را در چاه گرفته شده بریزید. داغ بودن آب جوش سبب نرم شدن و تقریبا از بین رفتن صابون می شود. بهتر است این عمل را چندین بار تکرار کنید چرا که صابون ها   معمولا بسیار سخت هستد و برای حل شدن احتیاج به آب زیادی دارند.در بعضی موارد برای رفع این مشکل از سود پرک استفاده می شود. سود پرک یا کاستیک سود (NaOH) ماده ای سفید رنگ است که از سود مایع پتروشیمی تولید می شود و به صورت پولک یا پرک در بازار موجود است.

اسید ها و محلول های مختلفی مخصوص گرفتگی لوله ها در بازار وجود دارند که می توانند موجب رفع گرفتگی لوله ها شوند ام این اسید ها و محلول ها در این مورد خاص کارایی ندارند، چرا که این مواد نمی توانند به صابون نفوذ کرده و باعث حل شدن و یا از بین رفتن آن شوند.به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای رفع گرفتگی صابون در چاه از اسید ها و محلول ها استفاده نکنید، چرا که نه تنها مشکل گرفتگی لوله آن ها حل نمی شود بلکه ممکن است این اسید ها قوی موجب خوردگی و سوراخ شدن لوله ها شوند.و در انتها یکی دیگر از روش های رفع گرفتگی لوله به وسیله صابون مراجعه به شرکت های تخلیه چاه و لوله باز کنی می باشد.این روش مطمئن ترین و سریعترین راه برای رفع گرفتگی لوله می باشد. چرا که با فنر زدن بلافاصله و در کوتاه ترین زمان صابون خورد شده و گرفتگی برطرف می شود.فنر زنی به وسیله دستگاه خاصی انجام می شود. نوک تیز این دستگاه سبب می شود تا صابون خرد شده و از بین برود و در کوتاه ترین زمان مشکل گرفتگی لوله رفع شود.

در آخر اینکه شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات مربوط به لوله بازکنی در قم و تخلیه چاه در قم با شرکت خدمات فنی آبان تماس حاصل فرمایید

 

خواندن 3392 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید