علائم پر شدن چاه و راه های تشخیص آن

گرفتگی و پر شدن چاه فاضلاب از آن دسته از مسائلی می باشد که ممکن است در هر زمانی و در هر ساختمانی رخ دهد.

پر شدن چاه به عوامل متعددی مربوط می باشد. قابل ذکر است که پر شدن چاه تا حدودی به خود چاه هم مربوط می باشد. در چاه هایی که شنی هستند یا به اصطلاح دارای کشش بالایی هستند ممکن است بعد از 20 سال هم نیاز به تخلیه نداشته باشند.

چاههایی که سنگی باشند ،به دلیل کشش پایین تری که دارند پی در پی پرمی شوند.

البته جنس اکثریت چاهها از جنس خاک معمولی می باشد.

پرشدن چاه دارای علائم و نشانه های متعددی می باشد که اینجا به شایع ترین آن پرداخته می شود.

علائم پر شدن چاه و راه های تشخیص آن

بوی نامطبوع

متداول ترین موضوعی که نشان از پر شدن چاه می باشد ؛به مشام رسیدن بوی نامطبوع و آزار دهنده از سینک و سیفون دستشویی می باشد. زیرا چاه فاضلاب به دلیل دارا بودن مواد ضاید و فضولات موجود در خود بوی بسیار بدی می دهد . که این بو زمانی که چاه خالی باشد احساس نمی شود.

نم در منطقه بالای چاه فاضلاب

یکی دیگر از علائم پر شدن چاه رطوبت بسیار زیاد آن است.چاه های پر باعث مرطوب شدن قسمت دهانه چاه و دور چینهای آن میشود. به همین سبب در قسمتهای روی چاه که روی آن موزاییک قرار دارد همیشه رطوبت زیادی دارد.

صدای آب

زمانی که شی داخل چاه می افتد صدای خاصی می دهد. لوله های فاضلاب هم به همین ترتیب می باشد. هنگامی که لوله های فاضلاب به داخل چاه میریزد مشابه همین صدا را می دهد. اما زمانی که چاه پر است این صدا به گوش نمی رسد .متخصصان در زمینه امور فاضلاب می توانند با این روش به خوبی تشخیص دهند که چاه پر است.

بیرون زدن فاضلاب از چاه

یکی دیگر از نشانه های پرشدن چاه بیرون زدن فاضلاب از لوله های متصل به چاه ؛کفشوی ها است . البته باید در این روش دقت کرد که این بیرون زدگی ناشی از گرفتگی لوله نباشد . که این گرفتگی با لوله بازکنی قابل حل می باشد.

همچنین شما عزیزان جهت دریافت خدمات تخلیه چاه در قم می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با یکی از شعب شرکت خدمات فنی آبان تماس حاصل فرمایید

خواندن 4260 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید