چگونگی عملکرد دستگاه نشت یاب و تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله

یکی از مهم ترین خدمات شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه آبان قم، تشخیص ترکیدگی لوله ها و شناسایی آسیب های احتمالی ناشی از این مسئله می باشد که در صورت بررسی به موقع می توان تا حد بسیار زیادی از خسارات جلوگیری نمود. امروزه معمولا این کار با استفاده از ابزار های مدرن و پیشرفته ی نظیر دستگاه نشت یاب دیجیتال / آنالوگ صورت می گیرد که با توجه به نوع مشکل به وجود امده تعیین می گردد که از چه ابزاری استفاده شود. توصیه ی اکید کارشناسان مجموعه ی ما به شما عزیزان این است که در صورت مشاهده ی هر گونه تغییر و نشتی در لوله های آب یا فاضلاب منزل یا محل کار خود در سریع ترین زمان ممکن با شرکت آبان تماس بگیرید تا به منظور ارائه ی خدمات تشخیص ترکیدگی لوله در محل مورد نظر حضور یابیم. به هر میزان که با سرعت و دقت بیشتری این مسئله بررسی شود، می توان احتمال ایجاد آسیب را به حداقل رسانید.

چگونگی عملکرد دستگاه نشت یاب و تشخیص ترکیدگی لوله

برخی از مهم ترین دلایل نشتی یا ترکیدگی لوله ها

صرف نظر از این که یک لوله مربوط به آب است یا فاضلاب، باید به این نکته توجه داشت که فرسودگی آن به خصوص در ساختمان های قدیمی از جمله مهم ترین دلایلی است که می تواند موجب ایجاد نشتی شود، هم چنین به مرور زمان و تحت تاثیر گرما، سرما، یخبندان و سایر عوامل محیطی زمینه های بروز چنین مشکلاتی فراهم خواهد آمد. با فرض این که در هنگام ساخت یک بنا تمامی استاندارد های لازم برای لوله کشی آب و فاضلاب مورد توجه قرار گرفته و اجرای آن ها کامل بوده باشد، باز هم لازم است تا به منظور پیشگیری از خسارات جانبی در بازه های زمانی گوناگون از خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با استفاده از دستگاه نشت یاب استفاده گردد. در برخی موارد از متریال مناسبی برای لوله کشی استفاده نشده است، برای مثال یک لوله ی خاص به جهت استفاده در منطقه ای مخصوص بر اساس دما و فشار مشخص تولید شده اما برای کاربردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه عدم توجه به نوع و کارایی متریال اولیه نیز می تواند یکی از مهم ترین دلایل نشتی یا ترکیدگی لوله ها باشد.

انواع دستگاه های نشت یاب

همانطور که گفتیم به منظور بررسی و کشف ایرادات مرتبط با این قبیل مشکلات باید از ابزار های بخصوصی استفاده شود. در سال های اخیر به کارگیری این تجهیزات تاثیرات بسیار قابل توجهی بر روند فعالیت شرکت های لوله باز کنی و خدمات تشخیص ترکیدگی لوله داشته است. در ادامه به برخی از انواع این تجهیزات اشاره خواهیم اشت که هر یک دارای عملکرد منحصر بفرد خویش می باشند.

  • لاگر سیستم رادیویی دیجیتال : برای تشخیص عدم وجود نشت و همچنین سنجش میزان نشتی در شبکه آب ( کمک به کاهش میزان هدر رفت آب) به کار می رود.
  • دستگاه نشت یاب نویز کوریلیتور: با بهره گیری از سیستم تمام دیجیتال خود، قابلیت تشخیص نشتی در شرایط متفاوت و در لوله های با جنس های مختلف را دارد.
  • دستگاه آکوستیک دیجیتال: به عنوان دقیق ترین ابزار تشخیص نشتی و ترکیدگی در انواع مختلف لوله شناخته شده اند.
  • تجهیزات آکوستیک آنالوگ : این دستگاه توانایی سنجش فرکانس های مختلف را داشته و با کاربری بسیار آسان خود امکان نشت یابی در محیط های مختلف را فراهم می سازد.
  • دستگاه شنود صدای آب : از این وسیله ی کاربردی می توان برای تست های نقطه ای، اتصالات و تست شیر خط ها ، باز و بسته بودن شیرخط های آب و انشعابات کنتور و .... استفاده نمود.
  • دستگاه نشت یاب رد یاب گاز: با استفاده از این ابزار، گاز بی اثر درون یک لوله تزریق می شود و اگر در آن فضا نشتی وجود داشته باشد، گاز از محل نشت خارج خواهد شد.

چگونگی عملکرد دستگاه نشت یاب و تشخیص ترکیدگی لوله

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تجهیزات چگونه کار می کنند. طبیعتا این دستگاه های الکترونیکی دارای یک سیستم هوشمند داخلی هستند که به عنوان گیرنده و فرستنده ی امواج عمل می نماید. این سیستم درون یک محفظه کپسول مانند قرار دارد و برای تعیین محل دقیق نشتی باید این کپسول را بر روی لوله ی مورد نظر حرکت داد. از این طریق امواجی به داخل لوله ارسال می شود و امواج دریافتی توسط کامپیوتر و پردازنده ها پردازش خواهد شد؛ پس در یک کلام می توانیم بگوییم که دستگاه نشت یاب بر پایه ی امواج رادیویی عمل می کند تا بتواند محل دقیق بروز نشتی و ترکیدگی در لوله ها را تشخیص دهد.

مزایای استفاده از دستگاه نشت یاب

  • کاهش نیاز به عملیات حفاری و تخریب ساختمان ها
  • جلوگیری از نم دادن و رطوبت در دیواره های ساختمان ها
  • بهینه سازی هزینه های مربوط به تعمیر
  • افزایش سرعت انجام کار
  • افزایش کیفیت انجام کار
خواندن 3465 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید